Ajutor de Minimis – Sprijin In Vederea Implementarii Proiectelor Privind Construirea Instalatiilor de Reciclare a Deseurilor – 8.400.000 €Pana La 8.400.000 € Prin PNRR/2022/C3/S/I.1.D - Sprijin in Vederea Implementarii Proiectelor Privind Construirea Instalatiilor de Reciclare a Deseurilor

PNRR 2022 C3 S I.1.D

Finantare Nerambursabila Intre 500.000 si 8.400.000 Euro Prin Programul De Minimis – PNRR/2022/C3/S/I.1.D – Sprijin in vederea implementarii proiectelor privind construirea instalatiilor de reciclare a deseurilor

Suma maxima acceptata ca ajutor de stat intr-un proiect este de 8.400.000 euro sau echivalentul a 41.323.800 lei fara TVA, in functie de intensitatile de finantare prevazute in tabela de mai jos.

Pentru a solicita finantare in cadrul proiectului, suma minima eligibila este de 500.000 euro.

AFM poate finanta cel putin 90% din valoarea totala a cheltuielilor, calculata dupa aplicarea procentului maxim de intensitate, pentru investitii care se concentreaza pe activitati de reciclare. In cazul in care proiectul se axeaza exclusiv pe activitati de reciclare, AFM poate asigura finantarea integrala, adica 100% din valoarea totala calculata dupa aplicarea procentului maxim de intensitate.

Daca esti interesat PNRR/2022/C3/S/I.1.D asteptam  mesajul tau!  Te sunam in cel mult 24h!

    Solicitanti Eligibili

    Pot accesa Programul de Finantare Nerambursabila Sprijin in vederea implementarii proiectelor privind construirea instalatiilor de reciclare a deseurilor” – PNRR/2022/C3/S/I.1.D societatile care:

    1. Se incadreaza in categoria IMM -urilor (Microintreprinderile, Intreprinderi Mici, Intreprinderi Mijlocii);
    2. Au autorizat codul CAEN pentru care se solicita acordarea finantarii nerambursabile:
    • 3821 – tratarea si eliminarea deseurilor nepericuloase;
    • 3822 – tratarea si eliminarea deseurilor periculoase;
    • 3832 – recuperarea materialelor reciclabile sortate;
    • 3831 – demontarea (dezasamblarea) masinilor si echipamentelor scoase din uz pentru recuperarea materialelor;
    • 3811 – colectarea deseurilor nepericuloase;
    • 3812 – colectarea deseurilor periculoase.
    1. Nu se afla in stare de insolventa, faliment, nu este supus unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciara, sa nu fi incheiat acorduri cu creditorii in contextul procedurilor mentionate anterior, nu a avut  suspendata activitatea economica, nu se afla intr-o situatie similara conform prevederilor legale sau reglementarilor nationale.
    2. Nu se afla in dificultate.
    3. Nu a fost gasit vinovat, prin hotarare judecatoreasca definitiva, pentru comiterea unei fraude sau infractiuni legate de obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora.
    4. Nu  inregistreaza obligatii legale restante administrate de catre organul fiscal central sau de catre organul fiscal local.
    5. Detine capacitatea tehnica si administrativa necesara pentru implementarea proiectului.
    6. Nu este  subiectul unui ordin de recuperare ca urmare a unei decizii privind declararea unui ajutor ca fiind ilegal si incompatibil cu piata interna, care nu a fost inca executat in intregime si pentru care creanta nu a fost recuperata in totalitate.
    7. Nu a fost gasit vinovat, in activitatea desfasurata anterior inceperii proiectului, prin hotarare judecatoreasca definitiva de comitere a infractiunilor impotriva mediului.
    8. Nu se afla in interdictie bancara.
    9. Nu a efectuat relocari catre unitatea in care urmeaza sa aiba loc investitia initiala pentru care se solicita finantarea, in ultimii doi ani anteriori depunerii cererii de finantare.
    10. Reprezentantul legal nu se afla intr-un conflict de interese, asa cum este definit in conformitate cu legile si reglementarile nationale sau europene in vigoare. De asemenea, nu trebuie sa fie intr-o pozitie care ar putea afecta obiectivitatea si impartialitatea procesului de evaluare, contractare si implementare a proiectului. Nu furnizeaza informatii false sau incorecte in cadrul acestui apel de proiecte sau in alte apeluri de proiecte din cadrul PNRR, cu intentia de a indus in eroare grav Agentia pentru Finantarea Investitiilor in acest sens. Nu incearca sau nu a incercat sa obtina informatii confidentiale sau sa influenteze comisiile de evaluare in timpul procesului de evaluare pentru acest apel de proiecte sau pentru alte apeluri de proiecte din cadrul PNRR. Nu a fost condamnat definitiv in cauze legate de obtinerea si utilizarea fondurilor europene sau a fondurilor publice nationale aferente acestora.
    11. Se angajeaza ca va mentine investitia in regiunea beneficiara pe o perioada de minimum 5 ani (pentru intreprinderile mari), respectiv 3 ani (pentru IMM) de la data ultimei plati.
    12. Isi asuma ca pe toata perioada de durabilitate: Sa mentina investitia realizata (asigurand mentenanta si serviciile asociate necesare); Nu  realizeaza o modificare asupra calitatii de proprietar/superficiar al infrastructurii, decat in conditiile prevazute in contractul de finantare; Nu realizeaza o modificare substantiala care afecteaza natura, obiectivele sau conditiile de realizare si care ar determina subminarea obiectivelor initiale ale investitiei.
    13. Furnizeaza dovezi privind disponibilitatea imobilelor pe care intentioneaza sa efectueze investitia  prin Calitatea de proprietar a imobilului – fie teren, fie constructie – care va fi pus la dispozitie pentru implementarea proiectului, si acest lucru trebuie sa fie confirmat de inregistrarea in cartea funciara sau Prin Dreptul de folosinta asupra terenului pe care va fi realizat proiectul, insotit de dreptul de superficie, pentru o perioada de cel putin 10 ani de la data depunerii cererii de finantare, inregistrat in cartea funciara.
    14. Adopta masuri pentru a evita finantarea dubla a lucrarilor de interventie sau a activitatilor propuse in cadrul proiectului, in cazul in care acestea au fost deja finantate sau sunt in curs de finantare pentru aceeasi infrastructura sau acelasi segment de infrastructura, fie prin alte Programe Operationale, fie prin alte programe cu surse publice de finantare.

    Cere sa fii sunat de un consultant!

      Finantare Nerambursabila:

      Alocarea Financiara la nivel de proiect:

      Suma maxima acceptata ca ajutor de stat intr-un proiect este de 8.400.000 euro sau echivalentul a 41.323.800 lei fara TVA, in functie de intensitatile de finantare prevazute in tabela de mai jos.

      Pentru a solicita finantare in cadrul proiectului, suma minima eligibila este de 500.000 euro.

      AFM poate finanta cel putin 90% din valoarea totala a cheltuielilor, calculata dupa aplicarea procentului maxim de intensitate, pentru investitii care se concentreaza pe activitati de reciclare. In cazul in care proiectul se axeaza exclusiv pe activitati de reciclare, AFM poate asigura finantarea integrala, adica 100% din valoarea totala calculata dupa aplicarea procentului maxim de intensitate.

       Valoarea aportului propriu:

      Beneficiarul ajutorului trebuie sa furnizeze o contributie financiara de cel putin 25% din costurile care sunt eligibile, ceea ce restrictioneaza intensitatea ajutorului de stat regional la cel mult 75%.

      In cazul in care ajutorul de stat regional este mai mic de 75%, beneficiarul va trebui sa acopere diferenta pana cand se atinge procentul de 100% din costurile eligibile prin contributia sa financiara.

      Perioada de implementare:

      Perioada de implementare a activitatilor proiectului se refera la activitatile ce urmeaza a fi realizate dupa momentul semnarii contractului de finantare a proiectului. Perioada de implementare nu poate depasi 30.06.2026.

      Procent Finantare Minister din Valoarea Totala a Achizitiilor:

      Codul NUTS

      Denumirea regiunii NUTS

      Intensitatea maxima a ajutorului 01.01.2022 – 31.12.2027

      INTREPRINDERI MARI

      INTREPRINDERI MIJLOCII MICROINTREPRINDERI/ INTREPRINDERI MICI
      RO11 Nord-Vest
      RO111 Bihor 40 % 50 % 60 %
      RO112 Bistrita-Nasaud 50 % 60 % 70 %
      RO113 Cluj 40 % 50 % 60 %
      RO114 Maramures 50 % 60 % 70 %
      RO115 Satu Mare 50 % 60 % 70 %
      RO116 Salaj 50 % 60 % 70 %
      RO12 Centru
      RO121 Alba 50 % 60 % 70 %
      RO122 Brasov 40 % 50 % 60 %
      RO123 Covasna 40 % 50 % 60 %
      RO124 Harghita 40 % 50 % 60 %
      RO125 Mures 40 % 50 % 60 %
      RO126 Sibiu 40 % 50 % 60 %
      RO12 Nord-Est
      RO211 Bacau 60 % 70 % 75 %
      RO212 Botosani 60 % 70 % 75 %
      RO213 Iasi 50 % 60 % 70 %
      RO214 Neamt 60 % 70 % 75 %
      RO215 Suceava 60 % 70 % 75 %
      RO216 Vaslui 60 % 70 % 75 %
      RO22 Sud-Est
      RO221 Braila 60 % 70 % 75 %
      RO222 Buzau 60 % 70 % 75 %
      RO223 Constanta 50 % 60 % 70 %
      RO224 Galati 60 % 70 % 75 %
      RO225 Vrancea 60 % 70 % 75 %
      RO226 Tulcea 60 % 70 % 75%
      RO31 Sud-Muntenia
      RO311 Arges 50 % 60 % 70%
      RO312 Calarasi 60 % 70 % 75%
      RO313 Dambovita 50 % 60 % 70%
      RO314 Giurgiu 50 % 60 % 70%
      RO315 Ialomita 60 % 70 % 75%
      RO316 Prahova 60 % 70 % 75%
      RO317 Teleorman 60 % 70 % 75%
      RO41 Sud-Vest Oltenia
      RO411 Dolj 60 % 70 % 75%
      RO412 Gorj 60 % 70 % 75%
      RO413 Mehedinti 60 % 70 % 75%
      RO414 Olt 60 % 70 % 75%
      RO415 Valcea 60 % 70 % 75%
      RO42 Vest
      RO421 Arad 30 % 40 % 50 %
      RO422 Caras-Severin 40 % 50 % 60 %
      RO423 Hunedoara 40 % 50 % 60 %
      RO424 Timis 30 % 40 % 50 %
      Codul NUTS Denumirea regiunii NUTS Intensitatea maxima a ajutorului 01.01.2022 – 31.12.2027
      INTREPRINDERI MARI INTREPRINDERI MIJLOCII INTREPRINDERI MICI
      RO322 Ilfov (partial)

      Numai urmatoarele parti din regiunea NUTS 3 sunt eligibile ca zone “c” care nu sunt predefinite: Ciorogarla, Domnesti, Clinceni, Cornetu, Bragadiru, Darasti-Ilfov, Jilava, 1 Decembrie, Copaceni, Vidra, Berceni.

      35 % 45 % 55 %

      Numai urmatoarele parti din regiunea NUTS 3 sunt eligibile ca zone “c” care nu sunt predefinite: Peris, Ciolpani, Snagov, Gruiu, Nuci, Gradistea, Petrachioaia, Dascalu, Moara Vlasiei, Balotesti, Corbeanca, Buftea, Chitila, Glina, Cernica, Dobroesti, Pantelimon.

      45 % 55 % 65 %
      Interesat de PNRR/2022/C3/S/I.1.D?  Trimite-ne mesajul tau!  Te sunam in cel mult 24h!

        Achizitii Eligibile:

        Cheltuieli Eligibile Prin PNRR/2022/C3/S/I.1.D.

        1. Cheltuieli legate de constructia necesara amplasarii si montarii utilajelor, instalatiilor si echipamentelor achizitionate, inclusiv dotarile aferente, cum ar fi instalatiile electrice, alimentarea cu gaze naturale, instalatiile de incalzire, ventilare si climatizare (doar pentru incinta constructiilor);
        2. Cheltuieli asociate cu achizitia si montajul utilajelor, instalatiilor si echipamentelor necesare realizarii obiectivelor proiectului. Vehiculele specializate necesare activitatilor din cadrul proiectului, achizitionate in cadrul acestei masuri, vor fi echipate cu tehnologie de varf in ceea ce priveste protectia mediului;
        3. Cheltuieli legate de achizitionarea activelor necorporale.
        4. Cheltuielile cu solutiile de energie regenerabila sunt eligibile in limita a 5% din totalul cheltuielilor eligibile și vor fi evidentiate separat in cadrul devizului general.

        Reiden Business Consulting se ocupa de Elaborarea – Implementarea si Monitorizarea Proiectului!

        Interesat deApel PRSE/1.6/A.1/1/2023?  Trimite-ne mesajul tau!  Te sunam in cel mult 24h!

          Documentele necesare:

          Documente necesare pentru accesarea programului PNRR/2022/C3/S/I.1.D

          1. CUI-ul Societatii
          2. Act Constitutiv
          3. Certificat constatator sau furnizare informatii extinse emis de catre Oficiul Registrul Comertului de la sediul social al solicitantului, nu mai vechi de 30 de zile la data depunerii cererii de finantare. Acest document trebuie sa ateste dreptul legal al solicitantului de a desfasura activitatile prevazute in cadrul proiectului.
          4. Act de Identitate al Administratorului – Asociatului
          5. Bilant 2022 – inclusive recipisa de la depunere
          6. Balanta la luna Decembrie 2022
          7. Ultima Balanta Intocmita pentru anul in curs
          8. Documente emise de APM pentru demararea investitiei, in conformitate cu prevederile legislatiei in domeniu (la depunerea cererii de finantare sau in maximum 6 luni de la semnarea contractului): Acord de mediu.
          9. Documente privind imobilele pe care se propune a se realiza investitia:
          • Extras de carte funciara pentru terenul si/sau constructia in care se va realiza investitia, din care sa rezulte dreptul de proprietate asupra terenului si, daca este cazul, dreptul de superficie obtinut pentru o perioada de cel putin 10 ani de la data depunerii cererii de finantare. In cazul in care exista un drept de ipoteca asupra terenului sau constructiei, trebuie prezentat un acord autentificat al creditorului.
          1. Documente privind capacitatea de reciclare:
          • Scrisori de intentie, precontracte sau alte dovezi care atesta posibilitatea de a achizitiona minim 50% din cantitatea de deseuri necesara pentru instalatia de reciclare solicitata la finantare. Daca solicitantul este si un generator de deseuri, se va lua in considerare inclusiv cantitatea de deseuri declarata la Fondul pentru Mediu.
          • Documente care atesta ca materia prima sau produsul finit obtinut in urma procesului de reciclare va fi comercializat in proportie de cel putin 50%. Aceste documente pot include, de exemplu, scrisori de intentie sau precontracte.
          1. Documentatia tehnica si economica:
          • Studiu de Fezabilitate intocmit conform reglementarilor legale in vigoare (cu exceptia certificatului de urbanism, avizelor si acordurilor, care vor fi prezentate la depunerea cererii de finantare).
          • Proiect tehnic conform legislatiei in vigoare.
          • Autorizatia de construire.
          • Acordul de mediu.
          1. Certificate care sa ateste lipsa datoriilor fiscale la bugetul de stat, Fondul pentru mediu, bugetul local de la sediul social și de la locul de implementare (la depunerea cererii de finantare) – documentele trebuie sa se afle in perioada de valabilitate la data depunerii cererii de finantare.
          2. Certificatul de cazier judiciar (la depunerea cererii de finantare) – documentul trebuie sa se afle in  perioada de valabilitate la data depunerii cererii de finantare.
          3. Certificatul de cazier fiscal (la depunerea cererii de finantare) – documentul trebuie sa se afle in  perioada de valabilitate la data depunerii cererii de finantare.
          CUM va putem ajuta?

          Va sprijinim in identificarea programului de finantare adecvat nevoilor  dumneavoastra.

          Elaboram planul de afaceri si cererea de finantare.

          Implementam proiectul si realizam monitorizarea acestuia pe o perioada cuprinsa intre 3 si 5 ani de zile.

          Noi – livram Excelenta!

          Daca esti interesat de acest program de finantare nerambursabila, trimite-ne mesajul tau!

            Call Now Button